söndag 8 februari 2009

Slut på friden

Jaha, då var det slut på friden ! Vid 21-tiden landade mor & far på Landvetter efter en veckas härlig semester på Gran Canaria , nu får vi nog börja jobba igen , tror samtliga har passat på att ha lite semester när han med blåslampan varit borta ! Ha ha ha , skönt att ha någon ibland som kan jaga på lite när det blir för slött men det får samtidigt inte bli för mycket så man skrämmer iväg någon , en avvägning man får försöka känna av på bästa sätt !

Beträffande följetången som varit dem senaste veckorna med mitt "lilla" projekt, så verkar allt ha tagit en ny vändning nu och kanske, kanske kan jag hitta en lösning på problemen . Det kommer bli en dyr lösning men va tusan , jag är ingen fegis och vågar satsa om det är något jag tror på . Återkommer när det händer något nytt i ärendet .

Vi hade riktig snökaos i norra Bohuslän samt i Östfold, Norge natten till idag , det var så illa att flygplanen inte kunde landa på Gardemoen, så dem gick ner på Landvetter istället och bussades upp . Körningarna för inställda flyg ligger ju till stor del på ett stort bussföretag i Göteborg/Stockholm och när det blev sådan kaos så fick jag också bekräftat att jag inte står så högt i kurs nere i Göteborg . Det var tydligen brist på buss och många bolag där nere men inga samtal hit . Sådant är bra att veta för framtiden . Troligtvis är det väl så att man betraktar lilla mig som ett stort hot mot den framtida existensen och det ser jag bara som en utmaning, då har man lyckats i sitt arbete ! Man måste våga ta jobb, man måste våga kritisera, ifrågasätta prisbilder och ta strid för det som är rätt . Att vara en fjolla som bara jamsar med och gör som andra säger , få betalt det som blir över ligger inte i min natur . Personligen så kan jag bara säga att det jag hittills åstadkommit bara är början , det kommer mera . Skönt att ha andra kollegor man kan luta sig emot, för det är trots allt så att har man inte goda & ärliga kollegor så kan man inte bedriva ett företag i min storlek inom bussbranschen om man har som mål att göra en bra vinst.

Inga kommentarer: