onsdag 18 februari 2009

En födelsedagspresent från Skattemyndigheten

Det är inte varje år man får presenter eller ekonomiska bidrag från skattemyndigheten när det närmar sig kalas men i år har det faktiskt hänt , skattemyndigheten uppmärksammade mig på att jag under förra året har betalat full arbetsgivaravgift för en anställd trots att jag inte har skyldighet till detta . Givetvis är det ett misstag från min sida men bidraget tas tacksamt emot , att få tillbaka såpass mycket pengar som jag trodde var förlorade är riktigt kul , på så sätt finansierar jag fusionen som pågår . Tack skattemyndigheten .....

Nu finns det givetvis ett flertal företag därute som inte har en aning om vad jag pratar om och det beror mestadels på att dem kanske inte betalar arbetsgivaravgift alls .

Inga kommentarer: