torsdag 26 februari 2009

Jag slår på stort ...

Rykten har florerat ett tag nu om vad jag har på gång, vet att en del av mina trogna läsare har varit oroliga, en del observanta läsare har nog t.o.m sett vad jag har på gång . Kommer under Turistmässan 19-22 mars att ställa ut min exklusiva Setra 415 GTHD "Special Edition" , tyvärr fick jag inte plats inne på mässan för jag var som vanligt sent ute , det är ju trots allt ekonomin som styr i detta fallet och inte hjärnan . Bussen kommer att placeras utanför entrén och självklart skall vi bjuda på något för våra frusna vänner . Kom gärna och besök oss, titta, fråga eller bara njut av härligheten för hon är vacker , mycket vacker måste jag medge ! Denna buss har vi Jonas Hedqvist på Evobus att tacka, han lade ner ett enormt jobb på att i allafall försöka få den som vi ville , nu blev resultatet inte riktigt enligt ritningarna men vi är i allafall mycket nöjda . All heder och en stor eloge till Jonas och hela Evobus , om jag inte hade haft Er som leverantör hade jag nog fått ägna mig åt annan verksamhet . Detta var en stor del i ett under lång tid pågående projekt men nu är nästan samtliga bitar på plats . Ett par remissvar från myndighet inväntas dock innan jag kan glädja mig fullt ut .

Ett litet problem som jag kom att tänka på lite för sent är personalbristen som kommer råda under mässdagarna , jag behöver folk hemma till mina fordon men jag behöver även folk som kan bemanna utställningsobjektet . Troligtvis kommer det sluta med att jag själv är i bussen och aldrig kommer in på mässan . Det vore ju ganska typiskt mig i såfall .

I övrigt så har denna fantastiska torsdag flytit på ganska bra , lite bokningar har inkommit och det känns som om februari månads lilla dipp har vänt till något positivt . Självklart kan jag alltid önska att ännu fler bokningar droppade in men tyvärr är det ingenting som jag kan påverka speciellt mycket .

Kunde läsa i veckans nummer av Justitia att en av arrangörerna till dom populära dagsresorna där man säljer kuddar & madrasser har sålt sin sista tur . Thermoresor i Åmål har tydligen begärts i konkurs och om det är bra eller dåligt vet jag inte men det jag vet är att dagspriset på buss kanske kommer att stegras något i framtiden hos dom leverantörer som utfört just dessa tjänster . Är Thermoresor ett resultat av konjunkturen eller är det bara dåliga ekonomer i företaget?

När vi ändå är inne på ämnet ekonomi så slänger jag ur mej en fråga om ett annat bolag, kanske kan någon svara?

Är det någon som vet vart Scandorama och Johan Malmqvist tagit vägen? Det har varit knäpptyst en längre tid , kör man på som vanligt? Hur gick det med vägskatterna och kaffefifflet?

Nä nu ska jag nog ta och knoppa in , en hård helg väntar med besök i vinterorten Falun , Lugnets stad och förhoppningsvis kan namnet ingjuta detsamma i mej ! Puss i ljumskarna på er allesammans och sov gott

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tänker lite på din kommentar när det gäller malmqvist och scandorama. Du vet det att ju fräckare du är dess längre tid kan du hålla på. Helt otroligt att det har fungerat i så många år. Du undrar om det kommer att bli någon ändring i kaffefiffel och vägskatter. Vad tror du själv då? jag tror inte det, det blir väl inte så stora förändringar på scando kontoret tror jag. Alla vet ju vem det är som skolat personen som tagit över rollen som ansvarig.

Bussbloggen sa...

Absolut , det stämmer säkert men jag har fortfarande inget svar på frågan vart han tagit vägen , det har varit knäpptyst väldigt länge nu . Johan och jag känner varandra sedan tidigare mycket väl , han skulle nämligen kasta ut mej från andra våningen i Hörr när vi va där 1999 på en kick off , han ogillade frågan om arbetstiderna som jag ställde . Tyvärr satt alla bussåkare som vanligt och jamsade med bara så jag fick inget stöd alls . Vem är ytterst ansvarig i Sverige nu? Jag har inte följt soppan som du förstår ...