måndag 2 februari 2009

Bankerna skrämmer mej

På tal om min brillianta idé, min lilla glödlampa som dök upp så har jag nu jobbat vidare och tagit allt ytterligare ett steg men det är där jag stöter på problem och problemet kallas bank . I kristider är det helt rätt att investera då räntorna är låga och priserna sjunker men tyvärr vägrar bankerna i princip att göra affärer pga att dom saknar omdöme . Att låna ut nu gör att dom inte tjänar pengar . Min idé är så brilliant och jag har fått med alla i tankebanorna utan just den viktigaste delen, ibland önskar jag att jag var ekonomiskt oberoende så jag slapp tjafsa och argumentera . Mina kalkyler är sanningsenliga och välarbetade och skulle innebära ganska lite jobb för att åstadkomma ett överskott och rimligtvis borde det vara en intressant kombination för vilket låneinstitut som helst dock tänker jag inte låna till vilket pris som helst, då är det lika bra att avvakta tills jag får ett positivt svar ! Att vinna ett anbud idag betyder inte alltid att du får eller kan köra , vi är beroende av bankens kapital allt som oftast och det vet dom om, det är därför vi blir behandlade som skit . Den dagen när vi sätter villkoren så lovar jag att det kommer att fjäskas .....

Inga kommentarer: