fredag 27 februari 2009

Falun i vinterskrud

Befinner mej just nu i Falun på lite affärsmöten och jag måste säga att det är otroligt vackert när landskapet är snötäckt , graderna ligger på strax under nollan och solen har lyst hela dagen . Lite sliten efter en lång dag men det kan man leva med när man får förmånen att andas dalaluften .

Tänker på min lilla Njellan som måste arbeta där hemma och dra in pengar så vi har råd att äta och köpa ström . Är det en rättvis könsfördelning? Kvinnorna arbetar, städar, lagar mat och får aldrig tillfälle till vila medans mannen däremot kan flascha runt på affärssammanträden och bara njuta av vackra vyer . Nä jag ska nog också ta och söka mej ett riktigt jobb , tror det skulle uppskattas om jag även hjälpte till hemma lite mer, så jag får nog ta och skärpa till mej .

På min färd idag har jag förundrats över hur vissa människor eller rent av merparten av dagens bilister fått körkort? Vägen har varit torr, ren, fin och bred hela dagen men ändå kan man inte anpassa hastigheten efter det som står på skyltarna utan helst skall man köra 10 - 30 km lägre i hastighet , vill man däremot köra om så ökar framförvarande fordon . Hur tänker man där? Om man väl kommer om till slut så dröjer det inte länge förrän samma bilist återigen ligger framför på nytt i samma slöa hastighet som innan . Har under dagen även noterat en färdtjänstförare som körde lite väl mycket för fort , så fort att polisen var tvungen att bötfälla . Inte bra reklam alls , det va dessutom på 70-sträcka .

Nä nu ska jag nog sluta för idag och istället ägna mig åt något viktigare !

5 kommentarer:

J.B sa...

Betalkanalen på hotellrummet?

Bussbloggen sa...

Ha ha ha , pay TV är aldrig fel men jag har inte tid JB, måste ju se till så du får jobb ivår ! Hur går det med pluggandet? Det kommer bli mkt ....23/5 är det som gäller och då måste du vara klar senast !

J.B sa...

Pluggandet går sådär mest beroende på Tele2. Dessutom har jag fullt upp att referera resultat mm. Idag blir det spännande i Torsås strax söder om Kalmar när Challengers har möjlighet att ta ett steg upp.

Bussbloggen sa...

Det kan bli fest ikväll då? Aj aj aj , dom får inte stöka ner för mkt i bussen bara ! Vad är förutsättningarna för att lyckas ..? Målskillnad?

J.B sa...

Växjö och Challengers på samma poäng. Växjö på klart bättre målskillnad. Alltså krävs det poängtapp för Växjö ikväll där vi förövrigt precis stannat för lunch i solskenet:-)