tisdag 17 februari 2009

Jag är felplacerad

Kan inte låta bli att återkoppla till tidigare blogginlägg där jag påvisar hur felplacerad jg är i yrkeslivet , inte för att jag inte älskar bussar för det gör jag verkligen men jag känner att min kompetens inte kommer till sin fulla rätt . Har legat i en del större förhandlingar den senaste tiden , förhandlingar som tyvärr inte rör inkomster utan utgifter men jag har på något sätt lyckats pressa dessa till en nivå som för mig är helt acceptabel, hur kan man säga så när man skall betala något? Den senaste veckans förhandlingar har haft en bättre procent än dom man gör i Alanya, Turkiet och då kan ni tänka er själva hur mycket priset pressats men såklart det beror ju lite på vad det är för vara .

På intäktssidan den senaste tiden blev det bakslag med en potentiell kund som tyvärr valde en annan leverantör av busstjänsterna , dock har jag full förståelse för detta då man valde en kollega på orten och ville gynna företagen där . Det handlade inte om någon större summa på årsbasis så det är helt ok för mig, det är bara att bita ihop och ta nya tag .

Har ryktesvägen fått höra om ett bussbolag som anklagar mig för att ett par av deras tidigare kunder har valt oss som transportör men lyckligtvis har dom inte gjort det för prisets skull utan för att det inte fungerat tidigare . Nu har samma bolag gått på krigsstigen verkar det som för nu har man massutskick där man erbjuder gratisresor till mina nuvarande kunder . Skönt att mina gäster är lojala och hör av sig med telefonsamtal , dem undrar om det aktuella bolaget har panik och det undrar faktiskt jag med .

Beträffande faktureringen hos mej har det tyvärr fått stå åt sidan ett tag då jag haft många andra projekt i tankarna men nu ska det snart bli fart även på det området!

Slutligen om någon är sugen på middag idag så kommer det serveras Korv Stroganoff på Blåsippsvägen , Danijela är the best of the best när det gäller mat ! Anmäl Er i tid för det kan annars bli trångt om saligheten !

1 kommentar:

Anonym sa...

Din Danijela är utan tvekan the best of the best !!! :)