torsdag 19 februari 2009

Måste skryta lite från Västkusten

pga lite rastlöshet och annan nervositét så satt jag och googlade lite för att hitta spännande sidor och då menar jag inte sidor med sexuella anspelningar i den bemärkelsen utan lite vettigare sidor. Hittade en där man kan se dom senaste boksluten för företag och nu jäklar måste jag skryta lite ... Inte om mej själv, absolut inte, inte ens i närheten men det finns ett annat bolag här på Västkusten som måste vara bussbranschens mest lönsamma eller vad sägs om en vinstmarginal på mellan 25-45% dom senaste 3 åren? Att ha en 1/3 i vinst av den totala omsättningen, fy tusan, det är bra ! Självklart ett bussbolag från Västkusten , slå det ni som kan! Nu har jag ju inte fördjupat mej i detaljerna så jag kan tyvärr inte säga vad just det bolaget har gjort rätt och vad alla andra bussbolag har gjort fel men tydligt är att man hittat ett sätt att tjäna pengar ! Man skulle kunna säga att resultatet hade samma inverkan på mej som övriga sidor jag skrev om .. ha ha ha !

Tycker nog att man skall analysera bokslutet och alla kan vi kanske lära oss något av det , det är en uppmaning till er kära läsare . Försök hitta det och beställ hem bokslutet, därefter kan ni maila mig och berätta hur jag skall tjäna samma pengar !

Inga kommentarer: