fredag 6 februari 2009

BR vill ha mej som Panelhöna (igen)

Jaha då va det dags igen , lilla Daniel på Ljungskilebuss har pladdrat för mycket, så mycket att det gett eko upp till Stockholm . Trodde dock att mailet från BR skulle innehålla allt annat än det som det faktiskt gjorde med tanke på kängorna dom fått under ett par veckor via små inlägg i bloggen . Nu vill man att jag skall vara i en panel för att tala om bussens framtid, visioner, planer, nya kunder, miljö & säkerhet . Nog för att det skulle vara kalaskul men jag vet inte hur bra det är att gå upp i en talarstol på torsdag eftermiddag kl 15 , alla som varit på TUR mässan vet ju att man är ganska rödögd vid den tiden . Där har vi ett problem , nästa problem är tiden , den är begränsad till 30 minuter tror jag , hur sjutton skall vi alla i panelen hinna få sagt det vi vill under en så kort tid? Risken till missuppfattningar är överhängande då man måste korta ner meningarna till det minimala. Det sista problemet är ju det att jag inte kan tala för resten av branschen utan bara mig själv och mina idéer och tankar skiljer sig radikalt och detta kommer få mig att framstå som ett pucko utan dess like . Att stå och ljuga och säga saker jag inte tror på ligger inte i min natur, så vill man ha mig med så blir det på egen risk . Har ännu inte bestämt mig om jag skall tacka ja ......

Inga kommentarer: