fredag 20 februari 2009

Bussblaska - oh så tråkig

Kan läsa att Forumtidningarna har ökat med 63% och då kan vi väl också konstatera att medlemmarna i BR ökat eftersom att tidningen följer med medlemsskapet tyvärr . Det absolut bästa vore att plocka bort denna blaska från medlemsskapet , sänka BR avgiften och låta alla medlemmar prenumerera på den tidning dom vill . Personligen skulle jag gärna slippa denna dyra kostnad för det är en tidning jag absolut inte attraheras av för fem öre , det står sällan något av värde för oss normala bussåkare om man nu kan kalla mej normal? Jag försökte verkligen engagera mig i senaste numret och har läst allt t.o.m den tråkiga ingressen men så här i efterhand kan jag nog inte peka på något som var av värde för mej . Tänk om vi kunde återgå till systemet när ett medlemsskap var ett medlemsskap och allt runt omkring låg som tillägg , Bussbranschen hade mått bra av att få bestämma själva ibland .

Personligen gillar jag tidningar med lite mer bett i , redaktörer som vågar ta bladet från munnen ibland även om det inte händer så ofta som jag vill men det kanske beror på någon lag som EU stiftat, tycker om tidningar som engagerar sig i företagen som håller Sverige flytande . Nja, ni förstår vart jag vill komma eller? Ingen tidning är fullständig men den som har absolut mest potential i dagsläget och den som är mest intressant att läsa är såklart - BUSSBRANSCHEN . Bjarne vet om många av mina åsikter och även om han inte vill erkänna det så har jag rätt i en del och jag är övertygad om att det snart kommer blixtra till med artiklar som resulterar i känslor av olika slag . Stå på dej gubbe och låt inte byråkratin hindra dej , mina anställda får såklart din tidning i brevlådan och nu uppmanar jag mina kollegor att göra detsamma med sina anställda . Vår personal ska nog veta vad som händer är min åsikt , med fler prenumeranter så kommer tidningen utvecklas ännu mer !

Men det är ju jag och mina åsikter ... tur vi lever i en demokrati med yttrandefrihet annars hade jag suttit inspärrad för längesen !
Får jag rabatt på medlemsskapet i BR nästa gång tror ni? All reklam är bra reklam heter det ju och BR har fått mycket reklam av mej senaste tiden , ha ha ha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja!

Saknar bilder på dina bussar på denna sidan. http://www.omnibuss.se/forum/index.php
Skulle gärna se lite av dina bussar här

// Dan

Bussbloggen sa...

då ska jag uppfylla ditt önskemål .... / Daniel