lördag 7 februari 2009

Äntligen lördag

Gud va skönt, äntligen lördag igen ! Det innebär kortfattat att jag blivit en vecka äldre sedan förra lördagen , kanske något mer grått hårstrå vid tinningen men det är nu också en vecka närmare vårvärmen för den saknar jag så mycket . Det här bistra, gråa, kalla och tråkiga vädret vi har nu kunde vi gärna skippat . Nä, mitt mål med att bli ekonomiskt oberoende kvarstår så att jag under årets gråa tid kan resa till värmen och må bra för att sedan landa igen lagom tills det att blommorna slagit ut . Tänk va skönt att få ha sol 365 dagar om året . Nackdelen eller fördelen med vinterhalvåret är att jag tänker mycket, grubblar, försöker hitta nya konstellationer, andra och mer effektiva affärsidéer så vinterhalvåret brukar kunna bli rätt så kostsamt eftersom att det ofta slutar i någon form av investering . Skulle kunna jämföra det med ett längre strömavbrott i Sverige då man ser resultatet efter 9 månader i form av ett ökat antal nyfödda bebisar . Vi har helt enkelt för lite att göra ....

Inga kommentarer: