tisdag 17 februari 2009

Brist på sysselsättning ?

Vet i fasen vad det är för fel på mej men nu sitter jag och pluggar vägarbetslagen, vägarbetstidslagen, undantagsregler, yrleslagstiftning och en sablans massa andra lagar , jag har en liten fantasi om att kanske få bli jurist i framtiden och då måste jag ju börja någonstans . Det värsta som finns när man för olika diskussioner med människor är att inte vara insatt i det man pratar om, att komma väl förberedd inför ett möte är nog A och O i sammanhanget . All kunskap som jag hämtat in den senaste tiden kommer säkert att komma mig till nytta någon gång , kunskap är inte tungt att bära med sig . Kan kanske vara något att tänka på .......
huvudorsaken till mitt pluggande hänger mestadels ihop med mitt förtroende uppdrag inom Räddningstjänsten för jag vill verka för en säker arbetsplats när vi jobbar framförallt på motorvägen . Bilister, lastbilar och framförallt bussar visar allt för ofta otroligt dåligt omdöme genom att hålla alldeles för höga hastigheter när dom passerar en olycksplats . På detta området finns det mycket att göra och en rutin håller nu på att tas fram där vi ska köra helavstängd väg fram tills det att platsen är säkrad , därefter kommer vi pumpa ut varningsbloss nära trafiken så man tvingar ner hastigheterna . Är det något som folk är rädda om så är det lacken på bilen så det är tyvärr enda möjligheten .... Natti natti

Inga kommentarer: