tisdag 30 december 2008

Varför alltid samma visa?

Varför kan jag inte strukturera mig själv och ta hand om allt allt eftersom det trillar ner i brevlådan? Varför kan jag inte fakturera så fort en styrning är utförd? Varför? varför? och återigen varför? Svaret är enkelt ... Jag är alldeles för lat ! Nu är det dagen innan nyårsafton och att döma av "alla" inkommande samtal så är det nog bara jag som jobbar , försöker hinna ikapp och helst gå förbi så det inte blir så tungrott i början av året, har nu suttit och knappat på datorn sedan kl. 11 och bumbinjellan undrar om jag håller på att göra hål mellan våningarna för tydligen ekar mina tangent tryckningar ut till grannarna , nu känns det dock som om det värsta är över , dem flesta småfakturorna är iväg, alla räkningar är betalda och nu återstår bara att städa upp röran efter mig , varför skall jag alltid stöka ner så förbaskat så fort jag skall göra något? Dags för ett nyårslöfte eller två kanske? I det praktiska arbetet innan jag börjar fira in det nya året så återstår endast två stora offerter som måste räknas fram och skickas iväg , detta skulle redan varit gjort om jag , just det inte varit så lat !
Tur att dygnet har 24 timmar, måste nämligen klippa mig och äta mat hos mamsen innan jag gör det sista ! Puss i ljumskarna på er allihop, hörs längre fram!

Inga kommentarer: