fredag 12 december 2008

Lite turbulent morgon !

Eftersom att mitt jourdygn på räddningstjänsten slutade klockan 07.00 imorse, så var jag inte i tjänst på brandplatsen utan råkade passera som privatperson en stund senare . Larmet inkom kl. 07.12 till vår station och grabbarna gav sig iväg , uppgifterna var knapphändiga och man visste i princip bara att det var en buss som brann med öppen låga samt kraftig rökutveckling på plats . Väl framme kunde man konstatera att chauffören gjort ett gott jobb och istället för omhändertagande i större utsträckning så kunde man koncentrera sig på att släcka branden . När larmet gick så förberedde jag mig på ett samtal från mina kollegor på Uddevalla Omnibus där jag antog dom skulle vilja ha ut en buss till platsen för åtminstone skydd och värme men det kom aldrig något , dock kan jag meddela att vår beredskap fanns där om dem hade behövt vår hjälp . Nu ställer jag en fråga rakt ut i luften , Är det så att bolag i branschen är rädda för att be kollegor om hjälp i en krissituation? Skäms man eller varför är det så? Är det lika i övriga landet eller är det bara här på Västkusten som man inte vågar ringa en "kollega"?
Nu är det lunchtime och sedan lite mer jobb som väntar , ha en bra dag kära vänner ( och ovänner om jag har några)

Inga kommentarer: