fredag 5 december 2008

LARM inatt , härligt uppvaknande !

Kom i säng vid 02 inatt och hade precis somnat in när sökaren löste 02.45 , "Stort larm Ljungskile" , bilbrand i Svenshögen med lite oklar adress . På med paltorna och ut genom dörren och gissa om jag fick en chock , på 45 minuter hade det hunnit dra in ett snöoväder, så bilen var snötäckt och gatorna glashala . Min RS fick bekänna lite färg i kurvtagning och det blev även en chans för mig att kolla väghållningen rejält i halt väglag . Eftersom att inringaren inte visste om det fanns någon kvar i bilen så hade vi bråttom , på väg ut mot brandplatsen kunde SOS konstatera att bilen var övergiven och övertänd, så hastigheten på vår brandbil 121 drogs ned en aning . Ankomst skadeplats strax efter kl. 03 och en snabb släckning med centrumrullen , lite tjöt med polisen och därefter var det dags att fara hem igen . Nu har jag min jourhelg och fortsätter vädret kan vi nog räkna med ytterligare larm framöver ....
Vad är likheten mellan larm och bloggskrivande? Svar - Jag får en adrenalinkick varje gång det händer !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag såg dig nere i stan idag..
Du är allt en riktig läckerbit..
Puss och kram på dig!
Vi ses :-)

Bussbloggen sa...

ja vet ....