torsdag 11 december 2008

Hektisk period innan jul !

I dessa kristider så känns det ganska skönt att ha mycket att göra för ingen vet ju vad som händer efter årsskiftet, så det gäller att bygga upp en liten buffert man kan ta av om det blir ordentlig kris . Räknade över antal uppdrag vi har kvar innan vår behövliga julledighet den 22 december och vi landar i dagsläget på 50 stycken som måste skötas minutiöst noggrant så vi får behålla våra kunder . Förutom dessa så ligger jag i långt gångna förhandlingar med tre större kunder om avtal för nästa år och så här i inledningen ser det väldigt lovande ut , skall verkligen göra mitt bästa för att det skall gå i lås, dels för att trygga min egen verksamhet men även trygga mina anställdas jobbsituation på längre sikt .
För mig är det oerhört viktigt att kunna skapa en trygg situation för dem som arbetar, så att dem inte behöver oroa sig för framtiden , jag vill också vara en bidragande orsak till att minska arbetslösheten i landet . Ju mer arbete jag skapar desto bättre för alla parter . Att göra som många andra kollegor, använda sig av timanställda och säsongsanställda är ingen trygg miljö . Osäkerhetsfaktorn som finns i och med att dem inte vet om det finns jobb eller inte gör dem till sämre förare , att få bort detta tankemoment gör att dem kan koncentrera sig fullt ut på jobbet och då blir resultatet bättre , så är i allafall min filosofi ! Sedan är det klart att för företagen finns det pengar att spara genom att inte våga anställa men att inte våga försämrar trovärdigheten för branschen . Nä nu måste jag sluta blogga för idag är det vår speciella dag , Daniel och Danijela har namnsdag vilket innebär att jag skall laga brylépudding som vi skall mysa med ikväll . Dessutom har jag ett uppdrag som kamratföreningens ordförande, nämligen representera Ljungskile Firefighters vid den årliga lussebjudningen på Uddevalla brandstation ikväll kl. 17.30 !
puss och kram sålänge ... vi ses längre fram !

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis!