onsdag 17 december 2008

Åmselemördaren Juha Valjakkala snart frigiven !

Läste och hörde något som väcker min oro , inom 6 månader skall tydligen Åmselemördaren Juha friges . Samme man som bara för ett tag sedan rymde under en permission , är det någon på allvar som tror han kan hålla sig i skinnet? Jag är riktigt orolig för vad som kan komma att hända när han är ute på våra gator igen ...... Min tilltro till rättsväsendet har fått sig en törn (igen!) .
För Er som inte minns så var det samme man som blev dömd för trippelmordet i Åmsele 1988 där han utplånade i stort sett en hel familj ! I Staterna har man livstid och dubbla livstidsstraff och där gör verkligen domen skäl för namnet . Om jag ändå är inne på rättsväsendet så skulle jag gärna se att straffmyndighetsåldern sänks, kan man slå ihjäl en annan människa, så är man också medveten om konsekvenserna oavsett ålder , detta hör till vanliga barnuppfostran !

1 kommentar:

Anonym sa...

Tand för tand, öga för öga! Ingen fred uppnås någonsin...undrar varför? Frid å fröjd aldrig nöjd
PS. Man kan bli klokare med åren, jag är ett levande exempel. Mitt tips till alla frustrerade själar, läs boken "Lev livet fullt ut" skriven av Ekhart Tolle. Må bra! Marcus