tisdag 23 december 2008

Årets sista löneutbetalning !

Då var den avklarad , årets sista löneutbetalning ! Tycker faktiskt det är bland det tråkigaste som finns att hantera lönerna , inte för att pengarna försvinner från kontot utan bara för att administrationen är så himla tråkig . Det tar inte mer än 15 minuter men ändå, har nästan ångest varje gång men när det är avklarat är det precis som en sten som fallit bort . Om jag hade kunnat skulle jag gjort klart alla lönerna för hela året i januari månad men det blir ju tufft om någon slutar under året så idén faller på det . Förövrigt har jag hunnit med en hel del annat under dagen bl a en tur till Uddevalla där Blennemarks gjorde en aktion på min Skoda RS , det var någon styrbox till partikelfiltret som skulle bytas tydligen, självklart via garantin, dessutom har jag även hunnit med att väcka upp bankpersonalen för att lösa lite lån och extra amortera . Kanske även det korkat av mig i kristider men det kändes ändå på något sätt ganska skönt att minska ner lånebördan , sparar ju några kronor på räntan i allafall . Det är mycket att tänka på så här innan årsskiftet och förhoppningsvis skall jag väl inte missa något för personligen så anser jag att jag är ute i god tid för en gångsskull . Nu på dagen skall vi till Torp Köpcentrum en sväng och slåss med alla sistaminuten köpare , måste inhandla lite godsaker inför kvällen då vi får celebert besök i form av min ena farbror samt min kusin som förövrigt har länk här på min sida till sitt företag .
Ha d gott nu kära vänner , så ses vi senare !

Inga kommentarer: