fredag 26 december 2008

Kommersen på Torps Köpcentrum - urk

Nyss hemkommen från Torp, trodde i min enfald jag skulle vara ensam shoppare idag men fick en smärre panik när jag såg köerna som ringlade sig ut mot motorvägen, väl inne var det som bakteriernas mecka, alla vinterkräksjukebaciller bara frodades och hoppade från mun till mun och blir man inte sjuk efter denna dag då är man nog resistent mot alla sjukdomar som finns . Shoppinglusten försvann ganska snabbt men jag hade ju ändå vissa saker att shoppa, dessa kändes som ett ont måste så det fick ske i affärer jag kände igen, där det var lätt att hitta och framförallt där personalen känner mig och vet vad jag behöver . Alltså fick det bli www.dressman.se , som vanligt en handskakning och lite småprat innan jag lämnade fram min önskelista, en lista som denna dag bestod av följande - svart kostym, skjorta, strumpor samt kallingar . Fick återigen gå upp en storlek på brallorna så midjemåttet är nu kusligt nära 100 cm , vill igentligen inte erkänna det men det beror inte på vinterns hårda träning utan något helt annat . Förutom denna variationsrika och billiga affär blev det även lite shopping på Esprit , 4 fräscha T-shirts som jag skall glassa i när solen tittar fram . Dagen på Torp avslutades men en riktigt fin och mör schnitzel på Restaurang Briggen . Nu är vi hemma igen och allt återgår till det normala i julhelgen dvs tidning, soffa och filt framför dumburken .... puss och god fortsättning kära vänner !

Inga kommentarer: