onsdag 17 december 2008

NY VARNING ! BolagsRegistret - Sveriges näringsliv

Fick idag tre stycken brev från Bolagsverket - Sveriges näringsliv , ett brev till varje företag jag står som ansvarig för , för en person som är ouppmärksam så ser det ut som en faktura och ger ett trovärdigt intryck att vara något vi måste betala men läser man längst ner så står det "ett erbjudande" dvs inget vi måste betala . Googlade Bolagsverket och kontrollerade med svensk handel och visst , jajamensan min tveksamhet var befogad ! BolagsRegistret.se är en NYKOMLING på VARNINGSLISTAN !
Se upp med detta förbannade företag och betala ingenting , skall personligen försöka jaga tag i den ohederliga pojken vid namn Christian Nilsson och berätta vad jag anser om metoderna han använder . Någon som vill hänga på?
BETALA INTE ERBJUDANDET !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade din blogg när jag sökte lite på skojarna.

Jag har pratat med Business Check, Bolagsregistet.se och Bolagsverket.

De är kund hos Business Check (som är ett seriöst företag), men något direkt samarbete handlar det inte om.

Damen på bolagsregistret.se (060-6073970) var väldigt trevlig och totalt oförstående till att de skulle syssla med lurendrejeri, trots att det tydligen ringt mycket till dem. (:

På bolagsverket hade de fullt upp och hade satt sina jurister på saken. Bolagsregistret.se är inte ett registrerat företagsnamn och så vitt jag förstår så är det webbyrån pixcom som ligger bakom.

Bolagsverket kommer att uppdatera med information på sin websida.

Anonym sa...

det e battre du e tyst.