måndag 22 december 2008

Dan före dan före doppardan !

Jag fullkomligt älskar julen , har haft lite paketinslagning och provsmakat den goda skinkan nu på kvällen , mamma & pappa kom över på glögg innan dem nu lämnar kalla Sverige för ännu kallare Norge några dagar ! Har nu råkat ut för 5 personer som vill skapa en ny julafton dvs öppna julklappar på en annan dag än självaste julafton den 24 december , det är mina kära grannar familjen Axelsson/Öhman på Smultronstigen , det är min mor och far samt självklart Njellan som är nyfiken så hon spricker fast inte på sina paket utan hon ska öppna mina . Nä nu får det vara nog , julafton är julafton och infaller alltid den 24 december så det så , ni får allt hejda er ! Grannarna over there ville t.o.m att tomten skulle hoppa över vårt hus och istället komma på juldagen , hur tokigt är inte det då? Fast å andra sidan , våra grannar är inte som alla andra utan dem är bäst men att fira jul dagen efter verkar ganska kocko ! Nä jag har väntat typ 363 dagar nu på att tomten skall komma och jag tänker inte vänta mer än nödvändigt ! Puss i ljumsken

Inga kommentarer: