tisdag 16 december 2008

Årets första julgodis

Årets första julgodis och jag pratar då inte om mej själv utan om riktigt godis att stoppa i magen , min fantastiskt gulliga lilla granne , Hilda 2 år 4 månader kom på besök . Tänk er själva hur kul det va med marsipan och smält choklad i den åldern , kan lova att vi hade kul och jag har städat , troligtvis har jag uppfyllt hela 2008 års städkvot när det gäller min del i hushållet, så jag får nog vara nöjd . Resultatet kan förstås diskuteras men jag försökte åtminstone . Godiset däremot blev superfint och speciellt nöjd är jag med julegrisen jag gjorde i rosa marsipan fast med gröna fötter , Njellan tyckte den likna allt annant än en gris men det bryr jag mej inte om ! Förövrigt vad som hänt idag är att jag fått 5 månaders resultatet och det visar mycket positivt , bättre än någonsin igentligen och ett litet kvitto på att jag satsat rätt i mina investeringar . Dock vet jag om att det kommer en vår som kommer att gå i krisens tecken men istället för att gräva ner mej så ser jag det som en utmaning och ska istället försöka göra något exceptionellt bra utav den om det nu är möjligt . Beträffande den explosiva branden som inträffade i en skolbuss igår så vill jag rikta mycket beröm åt chauffören Bengt-Arne Taavo för ett rådigt och snabbt ingripande, dessutom hans omtanke efteråt ! Du skall ha dagens största ros kompis , denna gång var det en Scania som brann, i fredags var det en Volvo . Personligen så tycker jag att det är oroväckande att det ofta handlar om samma bussmärke . Vi får se vad haverikommisionen kommer fram till denna gång . Beträffande min egen Scania , drygt 1 år gammal så hade jag en incident ytterligare igår då hela fästanordningen till AC-n föll ner , den hade lossnat i någon svetsfog eller liknande , alltså återigen ett fabrikationsfel . Lite väl många sådana just på denna bussen , man kan undra om tillverkarna hade en dålig dag på jobbet?
Nä, nu tror jag att jag skall koppla ner och framförallt av , det är en dag imorgon också ! Puss och kram alla kära vänner

1 kommentar:

Anonym sa...

gris=sköldpadda.