onsdag 17 december 2008

Förtydligande - Rättsväsendet

Måste bara förtydliga mina åsikter i ett tidigare inlägg , det såg nog ganska fel ut men jag kände bara en enorm frustration vid tillfället att jag kanske inte riktigt tänkte på hur jag formulerade mig . Vad jag menar är att hela systemet är fel och man borde inte ens hamna i den situationen som minderårig . Problemen man har och frustrationen man bär måste man ta tag i mycket tidigare innan bomben briserar . Det stora problemet är framförallt psykvården som hittills nonchalerat alla signaler som kommer , ledsna och frustrerade barn/tonåringar , det finns ju en orsak till allting och istället för att sopa det under mattan och vänta på att något händer så borde man hjälpa dem innan dem hamnar i rättssamhällets stora klor . Det finns skolsköterskor, kuratorer, lärare, kompisar, familj och en otrolig mängd andra människor i vår omgivning som ser, märker och vet vad som håller på att hända , gör något innan det är för sent , se till att barnen - vår framtid hamnar på rätt köl i livet . Det handlar om en så enkel sak som att bry sig och visa känslor !
Natti natti alla vänner , hoppas jag bringat lite klarhet i mina luddiga uttalanden !

Inga kommentarer: