tisdag 9 december 2008

Teknikens under ?



Jag skall absolut inte skryta med att jag är teknikens under för är det något som jag får allergi chockar emot så är det just teknik . Se på bilderna , en enkel installation av en router fick mig att gå i klinch . Mitt tålamod tröt efter 15 minuter då det fortfarande inte fungerade , antagligen skall jag inte ha en dator alls utan köra precis allt manuellt , då kan det ju inte gå fel eller åtminstone inte mer fel än det gör just nu ! Får nog ringa en vän som livlinan hette i det populära programmet " Vem vill bli miljonär " , inser att om jag fortsätter så kan det innebära datorkrasch nummer 4 under 1,5 års tid . När jag var inne på Felgiganten idag och shoppade ovanstående, så förklarade jag också min lilla inkompetens när det gäller datorer , berättade vad som hänt mina tidigare datorer och jag kan lova att grabbarna bakom disken tjöt av skratt . Dem berättade då att det finns en tjänst där man betalar 500:- så rensar dem ut datorn, så den blir som ny, gissa om jag nappade på betet . Snart kanske jag i allafall har två fungerande datorer , dem övriga två ger jag tyvärr inget hopp alls då jag tagit ut en del frustration över dessa viljelösa maskiner .
Får jag bara hyrt en vän en stund så min lilla datorcentral kommer igång på allvar, så skall ni se att en del underverk kommer ske , har även köpt en extern hårddisk som backup för att förhinda katastrofer i framtiden . Det enda som saknas nu är ett trivsamt kontor där jag kan höra fågelkvitter , sådant skapar min energi . Tror jag får bygga om husets barsektion till kontor i väntan på att mina utbyggnadsplaner går i lås . Har ju alltid drömt om att få ha kontor i ett torn där möblemanget går i mörk och robust engelsk stil . Ska ha en Chesterfield fåtölj att luta mej tillbaka i och kanske smutta lite lätt på en cigarr när jag funderar på framtiden . Den stora frågan i dessa planer är ju vad grannarna skall säga när jag vill bygga ut huset på längden samt förhöja det med ett torn . Dom kommer tro jag slagit i huvudet rejält och att hoppet är ute för mej men faktum är att det är en av mina drömmar och jag tror jag skall förverkliga den i framtiden .
Puss & kram, nu skall jag umgås med svärmor !

2 kommentarer:

Anonym sa...

trots att man har en extern hårddisk kan det ske katastrofer, min externa hårddisk gav nämligen upp och där stod jag utan alla mina sparade dokument och foton! Sådär lagomt roligt när man trodde att den skulle vara något att lita på!

Bussbloggen sa...

Jag anade att det var något lurt ... ändå frågade jag felgigantens säljare två gånger om en extern hårddisk kunde drabbas och svaret blev solklart NEJ !