måndag 22 december 2008

Att sänka priserna löser inga problem !

Har idag återigen fått bekräftat att bussbolagen börjat sänka sina priser, nu har även dem stora jättarna som finns i vårt område följt detta exempel, antagligen är man oerhört rädda för att tappa omsättning , man är rädda för att dem anställda inte skall ha sysselsättning, man är rädda för att man kanske blir utan uppdrag va vet jag? Problemet är att sänka priserna inte löser problemen inom branschen utan snarare är det totalt felaktigt , det borde vara straffbart att göra det . Vi sabbar ju bara för oss själva och vi kommer få det otroligt tufft att återigen kunna arbeta upp dem när krisen vänder . Dem stora bussbolagen borde föregå med gott exempel och försöka hålla uppe prisnivån istället . Att dumpa priserna löser kanske den akuta krisen kortsiktigt men långsiktigt så blir det motsatt effekt , mitt råd till er där ute , Skärp er och hitta andra sätt att tjäna pengar på . Vi jobbar ju för bättre lönsamhet och det får man inte genom högre omsättning med sämre marginaler . Allting blir bara dyrare och kostar mer pengar men för branschen verkar det vara tvärtom att allt blir billigare , synd det inte blivit det där jag handlar !
Antagligen är det nu många som blir förbannade på det jag skriver och många som tycker jag är helt snett ute i mitt tänkande , jag säger bara att yttrandefriheten är till för att användas . Natti natti allesammans och puss i ljumsken

Inga kommentarer: