onsdag 31 december 2008

Gott slut & GOTT NYTT 2009 !

Ett år blandat av med och motgång går nu mot sitt slut och vad som kommer ske år 2009 kan ingen med säkerhet svara på . Vill ändå se ljust på framtiden , ett nytt år med nya möjligheter både på det privata och affärsmässiga planet . En kort sammanfattning av året som gått kan hos mej se ut på följande sätt ....

Mina egna semesterdagar slår nytt rekord och kan räkna in både exotiska Turkiet samt fantastiska Norrland , utöver dessa lite längre resor har vi även hunnit med underbara Såne där vi fick smaka på både kakbuffé och gourmétmat . På vår Norrlandsresa fick vi vara med om en fantastiskt vacker vigsel ute i naturen samt en annorlunda fest i en lappkåta . Att åka 150 mil för att få vara med när grannarna i Ljungskile sa ja till varandra är en resa vi aldrig glömmer . Må lyckan vara med er för evigt . Vår Turkietresa blev en ny erfarenhet där vi fick känna på turkisk gästvänlighet utöver det normala , det skall tilläggas att vi inte va där för första gången utan nu har skapat oss en bekantskapskrets . Man skulle kunna säga att vi är bröder för evigt . Vad är 10.000:- mot riktig vänskap?

Huset på Blåsippsvägen är renoverat fast det kanske inte behövdes men det skadar aldrig med ett nytt kök, sovrum och trapphus . Skall väl tillägga att under tiden som detta projekt pågick så kändes det som en smärre krigszon . Ingenting var ju planerat utan en kväll satte jag bara släggan i väggen och kofoten i golvet, det fanns ingen återvändo . En av mina nackdelar att jag handlar först och tänker efter allt som oftast !

På det affärsmässiga planet så har det varit ett år av framgång där vi slog omsättnings och vinstrekord . Dessa fantastiska siffror har gjort mina investeringar möjliga, flottan består nu av 3 fantastiska bussar av årsmodell 2008, 2 av år 2007, en av årsmodell 2006 samt 3 skolbussar av något äldre modell . År 2008 var året som min kundkrets utvidgades, nya kontakter skapades och min bussblogg föddes . Bloggen är min kanal till att uttrycka mina känslor på, en kanal där jag säger vad jag tycker, där man kan argumentera, få ovänner igenom men framförallt få nya vänner som jag antagligen aldrig skulle träffat annars .

Från och med imorgon börjar ett nytt år med nya möjligheter, ett år där jag skall röra om i grytan ordentligt , nu skall jag inte tillåta att fler trampar på mig, målet 2009 när det gäller buss är att bli respekterad inom branschen och att få fler människor att våga yttra sig mot "övermakten" . Tillsammans är vi starka och tillsammans kan vi åstadkomma något vettigt .

Må hälsan vara med er alla för det är trots allt det viktigaste ! Den kan man inte köpa för pengar ..... Gott nytt år !

Inga kommentarer: