söndag 7 december 2008

Call me Jesus

Har precis satt ihop dem sista delarna i Vitrinskåpet samt tänt den andra ljuset i staken , ute lyser snön med sin frånvaro men kylan har dock infunnit sig med besked . Det märks så tydligt att vi närmar oss en högtid för det är så lugnt på telefonen , man har liksom inte tid ännu att tänka på annat än sina privata julbestyr . Julens högtid är ett sätt för mig att samla tankarna och planera strategin för året som kommer , det är en period när jag får mycket tid då jag inte blir avbruten . Man kan inte tro det om mig kanske men jag är en tänkare, en filosof som bär på så mycket som är osagt bland fotfolket. En filosof som vill förmedla något och få människor att inte försöka bli någon annan än den dom är , det är oerhört viktigt att bevara sin identitét och våga stå för sina åsikter . Ibland känner jag mig som Jesus faktiskt , han stod för sina åsikter och blev straffad genom att bli upphängd på ett kors till allmänhetens beskådan . Jag har också genom åren stått för mina åsikter och blivit straffad på olika sätt dock är det ännu ingen som vågat ta fram hammare och spik men jag känner ofta dolkstötar i ryggen . Jesus reste sig och kom tillbaka , Jesus var en man för folket och han kommer nog aldrig försvinna trots att det alltid finns dem som föråder honom som Judas gjorde . Med mig är det precis lika, oavsett vad fok tycker och tänker om mig , oavsett hur mycket dem försöker bestraffa mig för mina åsikter så kommer jag alltid tillbaka .
Må lyckan vare med er nu i advent !

Inga kommentarer: