måndag 3 november 2008

Vilken röra och misär

Att råka ut för kraschad hårddisk är inget jag önskar min värsta fiende kan jag lova för det är ett krävande arbete jag håller på med . Äntligen har jag fått igång en fungerande mail på min andra dator men fortfarande är ju all tidigare korrespondans borta och med detta alla mailadresser såklart . När vi kommer till leverantörsreskontran så var det den enkla biten eftersom att jag alltid är noga med just denna del i företaget , behövde bara restaurera ett fåtal fakturor, värre var det med kundreskontran som är i en smärre röra , här blir det tufft men jag ger mig inte förrän allt är räddat ! Med allt detta som på senare tid har drabbat mig, så har jag kommit till insikt om flera saker , bl a så skall jag försöka hitta en ny byggnationslösning som gör att jag får ett bättre kontor med mer ordning och reda, jag skall inhandla lite tillbehör ihop med den nya datorn som gör att jag skall minimera riskerna för alla krascher som finns . Det tråkigaste med hela historien är nog alla digitala bilder som nu är borta , hade runt 10.000 kort som numera är ett minne blott, kanske var allt detta meningen , kanske ville någon ovan molnen att jag skulle ha en nystart i mitt liv med nya minnen, kommer aldrig få svar på frågan men jag intalar mig själv att så var fallet . Nä nu får jag fortsätta mitt arbete och därefter skall planering göras inför Buss i Öst´s årsmöte på onsdag och torsdag , irriterar mig hela tiden på att vi måste åka till fel sida landet för att ha möte bara för att 3 operatörer har trafik där . Nästa gång är det väl Östersund som gäller eller? Troligtvis vill man på ett eller annat sätt få mig bort från hela företaget genom att ta till dessa fulknep men icke , ensam är starkare än alla andra tystlåtna mullvadar ihop . Undrar när jag skall få frågan om en betydande plats i styrelsen för detta bolag? Jag har ju länge efterfrågat förnyelse och föryngring , kanske kommer frågan på onsdag? Tänk vad kul det hade varit att få vara med och skapa förändring ...... puss i ljumskarna !

Inga kommentarer: