måndag 3 november 2008

Var god dröj om du vill ta en tidigare buss

LOKALTRAFIK
I början av 80-talet körde jag buss i Stockholms innerstad. En eftermiddag blev det totalstopp i trafiken vid Kungsträdgården. Efter 10-12 minuter hade polisen rett upp knuten och vi började rulla igen.Efter en stund hade jag lyckats baxa mig fram till Stureplan där en dam står och väntar vid hållplatsen:

Damen: Du är sex minuter sen!Jag: Nej, det är jag inte alls.Damen: Jo, det är du visst! Jag har väntat här på dig i sex minuter. Du är sex minuter sen!Jag: Nej, det är jag inte alls. Jag är tolv minuter sen. Bussen som är sex minuter sen kommer bakom mig.Damen: Jahaaa…
Damen tar ett steg tillbaka, och börjar gå mot bussen bakom. Den tidigare något dämpade stämningen i bussen förbyttes i gapskratt.

Inga kommentarer: