torsdag 13 november 2008

Stenungsbaden Yacht Club & Hallinden

Ganska lustigt att jag igår skrev ett inlägg om varför vi små företag måste satsa i en lågkonjunktur, att Sveriges ekonomis framtid beror på hur vi agerar, jag skrev att ödet vilar i våra händer och att vi inte får stå vid sidan som små fegisar utan verkligen måste våga satsa . I dagens Bohusläning kan vi läsa om hur man bygger SPA anläggning för 65 miljoner i Hallinden och att Stenungsbaden Yacht Club sedan tidigare redan investerat i en liknande anläggning vet vi om . Jag beundrar dessa företag som trots bistra tider kör järnet för att vara väl rustade när konjunkturen vänder , nu vill jag att fler hakar på så ska vi nog se till att Sverige blomstrar och ler igen ! Dock vill jag att politikerna visar lite tacksamhet i nästa val när det gäller oss företagare och ger oss lite lättnader så att vi kan fortsätta bedriva vår affärsverksamhet . Utan oss stannar Sverige , dags för dem som bestämmer att inse detta snart !

Inga kommentarer: