torsdag 13 november 2008



Skylten borde stå utanför regeringskansliet , behåll sveriges företag i Sverige och minska arbetslösheten ! Hur då? Sänk arbetsgivareavgiften och vägskatten bl a så vi tjänar på svensk arbetskraft och svenskregistrerade fordon . Vi vill väl inte ha det som Bergkvarabuss som flaggar ut en stor del av flottan för att komma ifrån svenska regler. Förövrigt så såg jag en rattvridare på nämnda bolag som använda skosulorna när han skulle stänga bagageutrymmet på sin buss, skulle det hända hos mig, garanterar jag att det var sista gången han gjorde så !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Må så vara att Bergkvara/(Traveller)
haft utlandsregistrerarde fordon i trafik i Sverige men de har i regel (finns det några med utrikiska plåtar) blivit utrustade med svenska skyltar efter en tid. Är det då rätt att antyda att de "flaggar" ut sin fordonspark? Mig veterligen har Bergkvara/Traveller aldrig utlandsregistrerat ett från början svenskreggat fordon så du kanske vet något som jag inte vet.

Anonym sa...

Det är 6 st Setra 431 DT som är reggade på det tyska dotterbolaget, ungefär som statliga GDG hade på -80 o -90 talet.

På vilket sätt man kommer ifrån arbetsgivaravgift i detta fall kanske Daniel skulle ta o utveckla?

Och om 6 av 4-500 bussar är en stor del? Det börjar likna en viss fd GDG chef:s generaliseringar.