fredag 28 november 2008

Jag är Bussägare & jag är förbannad (igen) !

När jag öppnade posten idag så fanns det ett brev från Isco miljöprodukter , trodde absolut det va reklam eftersom jag inte handlat något i november men döm av min förvåning när jag såg innehållet , en påminnelse på obetald faktura, dessutom med påminnelseavgift och ränta . Jag visste att denna var betald men för att säkra upp mig själv , så dubbelkollade jag med min internetbank och jodå ... Faktura utskriven den 20/10-08 från Isco och betald den 24/10-08 via bg på internetbanken . Det är andra gången jag råkar ut för samma sak men skillnaden var att det var Hedin Bil som var dem skyldiga förra gången . Då handlade det om ett belopp på 30.000:- , en faktura jag betalade samma dag som jag fick den ! På Hedin svarade man att det var ovanligt med kunder som betalade så snabbt, så den hade därför fallit ur deras system . Eftersom dem även hotade med inkasso på sin påminnelse, så krävde jag en skriftlig ursäkt eftersom jag tagit illa upp av deras ekonomihantering men ICKE att jag fick ! Det tillhörde inte deras policy, nu undrar jag om det blir en ursäkt från Isco?
Ett sätt att lösa problemet på är att jag gör som många andra, håller inne med betalningar och betalar precis på förfallodagen eller helst ännu senare , då blir det säkert inga fler missar !

Inga kommentarer: