lördag 29 november 2008

Jag är en radikal tänkare

Vet att jag ibland tar mina tankar och åsikter till en nivå som många människor inte är medvetna om , det finns såklart flera skäl till att jag just valt denna sorts skrivande , jag vill förändra världen både lokalt och globalt men vet samtidigt att jag driver en kamp jag aldrig kommer vinna , det finns så otroligt många orättvisor som vi aldrig kan råda bot på såsom ex. hemska sjukdomar, arbetslöshet, krig och naturkatastrofer . Dock vill jag med mitt radikala tänkande och öppenhjärtiga språk där jag inte skräder orden ta tillvara på internets fantastiska genomslag , att genom detta media öppna andra människors sätt att tänka, kanske få en och annan att skippa tunnelseendet och tänka utanför ramarna , att tänka helknäppt kan ibland öppna nya dörrar och generera nya tankegångar som man kan spinna vidare på . Det är ett sätt för mig att öppna upp debatter av olika slag och få människor som annars kanske bara sitter tysta att yttra sina åsikter , jag vill ha och strävar efter en bättre värld där den enskilda lilla människan skall få ha mer att säga till om, en värld där vi värnar om våra medmänniskor och tillsammans hjälps åt att minska på orättvisorna . Blev väldigt glad idag när jag hörde en intervju med en folkkär svensk artist på P4 , Marcolio berättade hur han verkligen månar om dem stackars barnen på Astrid Lindgrens barnsjukhus , hur han en julafton ringde och frågade om han fick komma privat på ett helt spontant besök för att glädja dem allra svårast sjuka , detta värmde mitt hjärta ska ni veta och han steg verkligen i mina ögon . Han är en kille som gör saker för att han bryr sig, inte för att skapa sig själv en bättre situation . Stå på dej kompis och fortsätt kampen , I am your wingman buddy ..... Jag skriver inte mina åsikter på bloggen för att få mer kunder som någon anonym läsare trodde utan jag skriver helt privat för att jag vill åstadkomma något ! Vi närmar oss nu en högtid som i mina ögon alls inte är en glädjens högtid utan snarare en högtid som får många människor att bli ledsna, jag tänker absolut inte på barnen för detta är nog deras högtid och den skall dem ha, det är den dem brinner för i yngre åldrar utan jag tänker på alla ensamma runt om i världen , alla som inte har någon att åka till, tänker på alla som kanske mist någon under året som dem bryr sig om, minnena kommer alltid fram vid jul . Ta tillvara på juletiden , åk runt och besök dem gamla som finns, visa att ni bryr er ! Jag garanterar att lyckan ni känner när dem ler mot er, den slår alla julklappar & julmat med råge !

Inga kommentarer: