lördag 22 november 2008

Lönereflektion Posten , Sverige


Har funderat ett tag och tänkte inte jag skulle lägga mig i debatten angående den nya VD lönen på företaget Posten Sverige men nu kan jag inte hålla mig längre . Hur sjutton har man mage att betala ut 900.000:-/månad i lön plus pension 5 milj/år , va gör han för arbete igentligen? Det är ju knappast han som cyklar upp för hela Hällebacken i Ljungskile när det är snöstorm och ser till att jag får mina räkningar i brevlådan, det är väl knappast han som får bära hundhuvudet om ett brev försvinner när vinden viner runt öronen, knappast han som får ligga hemma i en kraftig förkylning för att han tvingats köra sin runda i 15 minusgrader . Nä är det någon på posten som skall ha 900.000:-/månad i lön så är det alla brevbärare som kämpar i ur och skur för att vi andra skall få våran post , ibland en oerhört värdefull post , inte många som förstår vilket ansvar som vilar på deras axlar ! Nä , min röst ger jag till Billy post man , far & son Wålemark m fl , utan er skulle varken jag som privatperson eller jag som företagare kunna fungera, tack för att ni alltid levererar oavsett väder .

Inga kommentarer: