torsdag 20 november 2008

Internets betydelse är skrämmande !

Har under en tid funderat på vilket enormt inflytande internet har på omvärlden , att man kan i princip skriva vad som helst, tycka vad man vill och på så sätt få igång både rykten och opinion. Det är ganska häftigt måste jag säga , vi kan ta min favorit Blondinbella som exempel , en tjej på nu 18 år som lyckats skapa sig ett namn, hon har även skapat något som många politiker misslyckats med , en del borde nog känna hotet från henne med tanke på hur Sverige idag ser ut. Om inte nätet funnits hade inte heller Blondinbella funnits utan då bara varit den vanliga tjejen Isabella Löwengrip . Jag beundrar henne faktiskt hur konstigt det än låter men måste även komma med ett tips, för att behålla sin maktposition måste hon ta ett steg ytterligare och våga ännu mer . Jag har antagligen inget större läsarunderlag på min sida och det är just för att jag är så liten i mitt tänkande, även jag måste gå utanför ramarna och våga mer . Kanske skriva om andra saker och provocera på andra plan ... det vore häftigt att se hur långt man kan gå från att ha varit en nolla till att kanske bli något bara genom att skriva på internet . När det gäller mig själv har jag ju lyckats med att skapa oro i dem egna branschleden genom mitt sätt att uttrycka mig , mina åsikter och mina synpunkter på andra . Detta har blivit hårt kritiserat från många håll och jag har faktiskt förståelse för detta eftersom att jag ibland är lite tuff men å andra sidan så har jag oftast rätt och det är väl just därför som andra reagerar men det är nog snart dags att dra vidare och hitta andra att skriva om för branschen är ju faktiskt ganska tråkig . Bussbranschen lockar inte läsare på samma sätt som skvaller om kändisar gör , ni bussägare får ursäkta men det är för lite skandaler om oss . Skämt å sido .... mina noteringar lär fortsätta !

Inga kommentarer: