lördag 29 november 2008

Ogenomtänkt kommentar får kommentar !

Nu är det så här att finns det någon som är drabbad av denna hemska sjukdom så skall jag upplysa omvärlden att det är jag och min familj , lever med detta varje dag, tänker på det varje dag, har sett alla stadier, alla mediciner och gör det kontinuerligt men jag fick en tanke häromdagen om varför man inte löst det ännu trots alla pengar , trots all forskning och jag börjar faktiskt tro att det ligger djupare politiskt .
Vi kan gå på månen , resa till mars, ordna vaccin mot fågelinfluensa och andra djuriska sjukdomar men koden till cancer, den har man inte lyckats med säger man !

Skulle kunna jämföra mina tankar med andra radikala saker där högre ort är inblandad och man vill helt enkelt inte få ut sanningen för sanningen skadar , den skadar inte oss vanliga människor men den skadar världen . Vi har mord på statsminister Palme, JFK m fl betydande människor , varför får vi inte reda på sanningen? Det vi får redaq på är syndabockar men den riktiga sanningen döljer man för allt är politiskt och ligger på en nivå som vi vanliga människor inte veta någonting om !
Varför tog man inte Usama Bin Laden när man hade chansen? Man stod bredvid honom och kunde gjort som med Saddam men man vill inte, det hjälper inte och sedan är det bra att ha någon man kan skylla på ibland . Varför tömde man ut guldreserverna under Twintower veckan före attentaten 11 sep? Varför all denna datatrafik precis innan kollapsen? Jag kan lova att det finns mycket vi inte ska veta .
Är det någon som vet vad cancer är och hur denna hemska sjukdom drabbar en familj så är det jag , så inlägget som kom på min sida var oerhört ledsamt och jag antar att den som skrev det inte tänkte alls , antagligen någon som inte känner mej och vet vad jag tycker om denna sjukdom ! Jag anser att gåtan redan skulle varit löst med tanke på all kunskap som finns !
Ganska fegt att vara anonym när man kastar ur sig kommentarer som den , min blogg är inte till för att ragga kunder , den är till för mina åsikter och är det någon som inte vill resa i mina bussar för att jag just har åsikter, så spelar det ingen större roll ! Åk med någon annan, någon som inte bryr sig om världens hemskaste sjukdom, någon som inte vill veta varför, någon som bara är som alla andra och accepterar att människor används som försöksdjur . Några överlever, några får förlängt liv och några dör för att man missbrukar sin maktposition ! Jag vill ha en värld utan cancer men för att lösa det måste vi rikta in oss på den politiska makten , det är min åsikt och den står jag för . Jag har levt med sjukdomen i mitt liv sedan 1979 och den kommer tyvärr alltid vara en del av mitt liv ! Snart ska min fantastiska mamma med ut och fira 15 års jubileum på Bellamare, mycket god mat serveras !
Mamma jag älskar dej !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då ska jag tala om att min mor också drabbats av canser, dubbelt upp. Jätteledsen för allt ni genomlidigt men att det ska vara någon konspiration är ju för fan helt absurt. Ber om ursäkt om du tog illa vid dig.

Bussbloggen sa...

Varför skulle det inte kunna vara det? Allt handlar ju om pengar och makt idag ! Hur hade världen och världsekonomin sett ut om denna fruktansvärda sjukdom inte funnits? Läkemedelsindustrin är enormt stor, större än vi kan föreställa sig, bromsmedicinerna är en inkomst man inte kan vara utan och fram tills det att man hittar en annan kassako , först då kommer gåtan att lösas ! Tro mej, jag är inte helt ute och cyklar i frågan, visst är jag radikal i mitt tänkande och kanske pushar det lite långt men tankegången måste man våga ha ... Rekommenderar dej att titta på två dokumentärer av Michael Moore, den ena är om 11 september och den andra är om sjukförsäkringssystemet i USA ! Du kommer börja tänka i andra banor när du sett dessa filmer