tisdag 11 november 2008

Förlorad arbetsmoral ....

Är det någon som vet var man skall leta om man tappat bort sin arbetsmoral , det kanske finns någon mer därute i cyberrymden som blir drabbad av detta ibland? För tillfället så gör jag bara det absolut mest nödvändiga och resten låter jag ligga tyvärr men det är väl så det blir kanske när vädret är grått, trist och blött ! Har idag extrajour på brandkåren, samma sak imorgon och på torsdag har jag mitt eget dygn, så jag är lite låst till hemmaorten kan man säga och detta kan väl också vara en anledning till att jag känner som jag gör . När vi ändå är inne på samtalsämnet Räddningstjänst, så vill jag lämna min syn på saken med att kvotera in andra grupper, jag anser att man borde sätta upp ett regelverk för fystester som är lika för hela landet och lika oavsett kön , den enkla anledningen är att arbetet på landsbygden är detsamma som i storstaden , ofta är det tuffare på landet då det råder personalbrist, vi har inte samma möjligheter till avlösning. När det gäller killar och tjejer så bör det vara lika för alla eftersom att olyckorna oavsett vad det är för sort inte tar hänsyn till vem som jobbar , alla kan vi råka ut för tunga lyft, konditionskrävande uppgifter där vår fysiska status är avgörande, att gå in i en brinnande byggnad med en kollega oavsett kön som inte klarar att dra ut mig därifrån om olyckan är framme är en dödssynd för trots allt är vi ju våra egna skyddsombud och måste se till vår egen säkerhet först ! Lika för alla oavsett vem man är och var i landet man bor får min röst !

Inga kommentarer: