lördag 15 november 2008

Få fart på Sverige kampanjen !

Det känns jäkligt kul just nu , det känns nästan som om det var jag som fick igång debatten om att företagarna måste satsa för framtiden för att få fart på Sverige igen , i dagens tidningar och på nyheterna uttalar sig regerigsfolk, tror bestämt det var Bosse Lundgren att Sveriges mindre företag måste våga ta risker , man måste våga satsa för gör vi det kommer hela konjunkturen att vända och vem var det som skrev detta för några dagar sedan ...? Jo, THE MAN, Bussbloggaren i egen hög person . Det är ju det jag skriver , jag har en kompetens som inte kommer till nytta, en outnyttjad resurs som skulle kunna få fart på Sverige och det bästa av allt , jag vet hur jag skulle gå till väga om jag satt i en sådan position i ett större företag eller t.o.m i riksdagen . Jag har ju själv för en del år sedan haft en liten kris i mitt egna företag och av den lärde jag mig otroligt mycket , känner att det snart är dags att ta nästa steg . Kommer chansen , så nyper jag till direkt om det så skall dröja 10 år eller kanske 20 . Mitt mål i livet är att få andra företag att blomstra men tyvärr uppskattas inte alltid mina åsikter, framförallt inte inom Bussbranschen för här är alla alltid så jäkla nöjda oavsett om dem gör minusresultat år efter år eller ett noll resultat , inom busseriet så vill man inte tjäna pengar utan man vill bara ha sysselsättning och är glad för det . Vad många inte förstår är att, tjänar du inte pengar, så kommer du inte heller att kunna investera i framtiden och utan investeringar så tappar du kundunderlaget och därefter är det God Bye med hela skiten . Sluta vara så mesiga nu och följ era hjärtan och mål i livet , våga chansa och ta lite risker så ordnar vi upp den här lilla röran tillsammans , detta gäller alla företagare oavsett bransch ! puss i ljumskarna på er .....

Inga kommentarer: