måndag 6 oktober 2008

Vilket uppvaknande

04.45 på måndagsmorgonen väcktes jag av att sökaren löste , villabrand på Ljungsberg i Ljungskile , alldeles bakom Shell macken och det är ett relativt nytt bostadsområde . Fick på mig shortsen och sedan full fart mot brandstationen , inte speciellt förvånande att just jag var först för det gick undan, när det är fara för liv och egendom trycker man lätt lite extra på gasen för att kunna hjälpa dem arma kommuninvånarna som drabbats . Dock kör jag alltid med insidan på huvudet skall tilläggas . Fick äran att köra vår tankbil till brandplatsen och väl framme kostaterades fullt utvecklad brand i huset och intilliggande bod , några svettiga timmar senare med både rökdykning och slangdragning hade vi dämpat lågorna och kvar fanns husskalet och lite inventarier , till husägaren återlämnade jag ett par fotoalbum och ett bröllopsfoto . Med tanke på att ingen blev skadad i detta vålsamma brandförlopp och huset står faktiskt kvar, så måste vi ju ändå betrakta detta som en ganska lyckad insats !
Efter detta arbetspass väntade ett något lugnare, nämligen Företagskontakt i Uddevalla, man skulle kunna säga att detta var en liten minimässa där man fick presentera sina företag och därefter skapa nätverk , ett kanontillfälle för mig att lära känna andra företagare inom vår kommun , jag lär återkomma vid nästa tillfälle !

Inga kommentarer: