onsdag 15 oktober 2008

Persontrafik Mässan 2008

Har idag även hunnit med ett privat besök på persontrafik mässan i Göteborg, den första personen jag springer på innan jag ens kommit innanför entrédörrarna är min stora idol , Staffan Säfvenfjord , efter ett kort samtal där fick jag sedan möjlighet att studera mässan och vad som erbjuds , för mig var det väl mest bussarna som gjorde intryck och allt krimskrams runtomkring fick mig snabbt att gå vidare till nästa bussmonter . Har under dagen fått både inspiration och avsmak , om jag börjar med det förstnämnda så vill jag berömma Beulas (Knorrbus) för deras fina överbygge som premiärvisades , en buss som gjorde intryck på många sätt dock vill jag poängtera att jag anser stolsryggarna är några centimeter för höga så att sikten är något dålig samt att motor är lite svårtillgänglig för ev. reparationer men i övrigt en kanonfin buss . Herr Fredrik Värnbrink på Bussmäklarna hade en hel del att visa och en del föll mig på läppen samt även autosan som är ett lågprisalternativ som står sig ganska väl rustat i kampen om linjetrafiken . Det som dock gjorde mig pissförbannad är Irisbus med Vestkaross , inte bygget i sig utan snarare det som står på bussen "Buss i Väst" , ett bygge med trappsten intill förarplats som tydligen blivit godkänt på konstig väg , jag blir så förbannad eftersom att jag själv har tvingats till köp av 3 bussar utan trappsteg eftersom att Buss i Väst har en sådan policy . Dessa köp begränsar mig som företagare då jag inte kan merutnyttja fordonen i den mängd jag önskar pga att bagagevolymen blir för dålig . Kan meddela att någon får ett samtal av undertecknad under morgondagen .....

Inga kommentarer: