onsdag 15 oktober 2008

Arbetsmiljöverkets besök

Har idag haft det omskrivna mötet med två mycket sympatiska och trevliga kvinnor på Arbetsmiljöverket , gjorde som jag alltid brukar göra när det kommer myndighetsbesök och med det innebär att samla på mig material och tog med mig mer än jag behövde . Dock verkar detta ha givit resultat då det inte fanns mycket att anmärka på , nu ska jag i och för sig inte skriva för mycket innan resultatet kommer på papper i retur men av samtalet att döma, så verkar Ljungskilebuss med personal ha gjort ett starkt intryck på gamla yrkesinspektionen . Eftersom att jag som företagsledare hela tiden vill ligga steget före när det gäller utbildning och information, så var det mycket vunnet redan där , allt som har med arbetsmiljö att göra finns dokumenterat och jag kände en enorm tillfredsställelse att få kvittens på att systemet fungerar sett ur inspektionens synvinkel . Detta kommer vi självklart att dra nytta av i vårt fortsatta arbete och vi kommer även att använda resultatet i vår satsning på framtiden , ett gott betyg från verket torde innebära att företagets status höjts avsevärt . Jag vill tacka hela min personal för att dem håller ordning och reda på sina papper , detta underlättar för mig som företagare !

Inga kommentarer: