måndag 20 oktober 2008

Resebyråer pressar bussåkare mot varandra !

Har flera exempel på hur resebyråer i olika storlekar ringer runt och frågar om priser på olika transporter , efter en offert kan dem ringa tillbaka och meddela priset dem fått från en kollega och ber mig gå ner i pris . Min fråga blir såklart varför skall jag gå ner i pris?
En annan grej dem gör är att dem ringer upp och meddelar att dem har en grupp på gång , en kollega till mig har givit ett pris och nu vill dem att jag går under för att få körningen . Varför undrar jag? När skall resebyråerna förstå att kvalité kostar pengar , att man inte kan jämföra äpplen och päron ? En sista sak jag stött på är att Resebyrån gör en bokning hos mig, papper finns såklart via mail på hela processen men att man sedan avbokar eftersom att man hittat ett billigare bussbolag . Detta tycker jag inte är god affärssed, så jag beslutade mig för att skicka en avbokningskostnad på 500:- till en av dessa och reaktionen i andra ändan blev våldsam, så vårat samarbete som inte ens börjat lär ju inte heller få en fortsättning !
Att pressa mig mot seriösa kollegor går inte, notera nu att jag skrev seriösa kollegor, då blir jag bara irriterad ! Ankargrens Limousine är en av dem seriösa i mitt område, dessutom en kille jag beundrar och tycker om, han har lika fina bussar som jag själv, så jag är ganska säker på att priset han sätter är korrekt . Finns ingen anledning för mig att pruta på det !

Inga kommentarer: