onsdag 15 oktober 2008

D-Day

D-day eller domedagsdagen har nu infallit , dagen när vi får besök av arbetsmiljöverkets flickor som skall kontrollera, ifrågasätta och döma oss på Ljungskilebuss , självklart så skriver jag detta med viss ironi i skriften eftersom att jag vet att deras arbete är nödvändigt för att Sverige som företagarland skall kunna fungera . Ärligt talat så är jag inte det minsta orolig utan jag tar det för vad det är och eventuella fel och brister kommer att rättas till om dem nu hittar sådana vill säga. Eftersom att jag under året kontinuerligt sysslat med ISO certifieringar, så är arbetsmiljön en stor del av naturliga skäl och därför så tror jag på en bra morgon med ett givande samtal . Självklart vill inte verket sätta dit folk till höger och vänster utan jag ser denna myndighet som ett bollplank där man får hjälp att återupprätthålla en god arbetsmiljö . Lovar att berätta lite längre fram hur det gick och vad dem hade synpunkter på, det kan ju kanske vara bra för kollegor runt om i landet som väntar på besök . Men visst så känner jag ett pirr i kroppen , nästan som när man gick i skolan och skulle ha något stort prov, alltså både förväntan och spänning på samma gång .

Inga kommentarer: