onsdag 1 oktober 2008

Åter i Verkligheten

Då var man åter i verkligheten igen , slut på nöjen och det är dags att börja inse allvaret i hur det är att vara egen företagare dvs jobb, jobb och ännu mera jobb . Mycket som skall ordnas och bokas upp inför helgens alla arrangemang, har en stor kväll på Rondo i Göteborg fredag den 3 oktober, 300 personer från hela Västra Götalandsregionen som skall organiseras . När jag idag kom hem och dök ner i postboxen så hade jag enormt mycket post men efter en stunds sorterande kunde jag konstatera att hälften kunde gå till pappersinsamlingen utan att jag ens behövde öppna breven , är inte detta slöseri med miljön så säg? Varför kan man inte sända stora reklamutskick via mail eller åtminstone ringa innan och fråga om det är aktuellt, så mycket onödigt och kostsamt arbete till ingen nytta med alla dessa reklamblad !
Vad har då IAA mässan i Hannover givit mig? nja inte mycket som jag redan visste, dock en del nya idéer inför framtiden samt ett flertal nya vänner och vänner kan man aldrig få för många av, härligt att kunna komma tillsammans så här en gång om året och ljuga lite tillsammans, sådant behövs och jag tror att vi skulle behöva göra det ytterligare någong gång om året för att stärka sammanhållningen och öppna upp branschen lite . Har tänkt att käka lite nu men jag återkommer med mitt lilla bloggande längre fram, puss & kram

Inga kommentarer: