tisdag 21 oktober 2008

Nu é d mycket !!!

Vet knappt var jag ska börja för nu bubblar det i mig av saker jag vill ha sagt, antagligen blir det väl pannkaka av allt nu när jag skriver men det är smällar jag får ta . Lastbilars vårdslösa beteende i trafiken gör mig illamående , inte alla självklart då det finns dem som sköter sig precis som i bussbranschen men dem som inte gör det får mig kräksjuk . Har idag haft en liten studie på E4-an mellan Jönköping och Linköping , jag la min farthållare på 88 km/h men lik förbannat blir jag omkörd av lastbil efter lastbil , när jag väl kom ikapp någon som körde lagligt och skulle göra en omkörning, så växlade han ner och pinade livet ur den stackars bilen bara för att jag skulle lägga mig bakom igen . Har under dagen inte noterat en enda tungtransport som kört ecodriving utan snarare maxidriving , hade jag varit ägare till dessa fordon, så skulle jag gått upp i atomer kan jag lova . Inte bara att dem kör fort , dem kör vårdslöst också och det är absolut inte konstigt att olyckor händer . Inser dem inte heller att ofta så står speditörens namn på sidan och det är dem som får ta skiten precis som att det är jag som får ta skiten om någon av mina chaufförer beter sig illa i trafiken .
Befinner mig nu utanför Folkungavallen i Linköping , semifinal i Svenska Cupen för tjejer, en härlig inramning med musik, korvstånd, bengaler och sambaorkester , det ser ut att bli ett jäkla drag nu ikväll . Om vi nu återgår till dagens tidningar, så vill jag pålysa att mannen som mördat Caroline ljuger , han är så otroligt motsägelsefull i sina uttalanden att han går mig på nerverna, erkänn och ta ditt livstidsstraff . Beträffande försvunna kommuninvånare så har jag tyvärr ingen inside information utan dem ser ut att vara borta, kanske för evigt och NEJ, det är inte jag som är den försvunna Daniel Olsson . En annan intressant läsning är föräldrarna i Grästorp som tycker att det finns alldeles för många idioter som kör för fort utanför deras barns skola, så dem bad om en kontroll av myndigheterna och gissa vilka det var som åkte dit? Ha ha ha Föräldrarna såklart , detta var bara en bekräftelse på det jag tidigare skrivit om alla idioter som kör om mina blinkande skolbussar , detta är också föräldrar som har bråttom till jobbet .

Inga kommentarer: