lördag 4 oktober 2008

Dagens RIS till IKEA

Efter att ha väntat sedan den 4/9 fick vi äntligen hem vår specialbeställda bordsskiva till köket och till min förvåning upptäcker jag att någon någonstans under vägen har misshandlat den såpass mycket att jag inte tänker använda den . Repor på ovansidan skivan och skoavtryck i emballaget gjorde att jag ringde upp IKEA kundtjänst för att påtala mitt missnöje, krävde även kompensation med ny skiva omedelbart samt kompensation ekonomiskt i något slag . Möttes då av ett hånflin från andra sidan luren och detta flin gjorde mig märkbart irriterad, rösten svarade att man har som policy att inte kompensera sina missnöjda kunder, hur i helvete kan man ha ett affärstänkande som har denna policy? Dessutom kommer jag att få vänta ytterligare 4-6 veckor på en ny skiva, kan ju även tillägga att jag betalade 2.016:- när jag beställde skivan så ränta på pengarna är väl det absolut minsta jag ska ha eller? Kan lugna alla läsare som känner mig med att jag personligen kommer att åka ner till IKEA i Bäckebol för en liten pratstund, hjälper inte detta så kommer jag bege mig hem till Herr Kamprad i egen hög person för så här behandlar man inte sina kunder . Det absolut mest komiska i situationen var att när skivan levererades så körde speditionsfirman från Uddevalla ner min brevlåda så den hamnade i trägården och grannens låda flyttade dem 1 meter med lastbilen .

Inga kommentarer: