torsdag 2 oktober 2008

Pannkakor med jordgubbssylt

Lagom sugen och hungrig äntrade jag Coop nere i byn fast besluten om att hitta ingredienser till en måltid som skulle passa mina smaklökar , valet föll på pannkakor så det fick bli ägg och mjölk, beträffande mjölvalet, så föll det på något som jag trodde starkt på, nämligen grovt lantmjöl men det skulle senare visa sig vara ett helt galet val då mina annars så goda pannkakor istället tappade smaken på ett konstigt sätt . Till dessa serverade jag nyttig jordgubbssylt dvs inget socker tillsatt och ganska magert ihopkokad, även detta var ett felbeslut från min sida . Man lär sig något nytt varje dag och idag har jag lärt mig att nyttig mat ofta smakar sämre än onyttig, så misstaget lär jag inte göra om !
Snart dags för övningskväll på brandkåren , en kväll med syrgastuber, gasbindor & nackkragar, en mycket nyttig övning som jag även har nytta av inom bussverksamheten, sjukvård är det alltså som står på kvällens program . Kul och komma iväg till grabbarna och vår enda kvinnliga deltagare Lisa en stund, det liksom bryter av busstankarna på ett sätt jag verkligen behöver ibland .

Inga kommentarer: