torsdag 2 oktober 2008

En vanlig Torsdag

En ganska vanlig torsdag börjar med att klockan ringer vid 06.00 och efter diverse morgonbestyr så beger jag mig ner till garaget för lite småprat innan det är dags för dagens första skoltur . Som vanligt när man kör morgonturen så får man uppleva en hel del saker , barn som pratar fritt ur hjärtat och föräldrar som när dem kör till jobbet inte visar någon hänsyn alls utan kör om blinkande skolbussar på smala vägar . Samma föräldrar som på föräldramöten ofta gnäller om både det ena och det andra . Har under en tid roat mig med att skriva upp reg.nr på en del bilar som kör vårdslöst , det kanske blir läge att lista dessa nummer längre fram för att få dem att inse vikten av att köra varsamt . När det gäller skolbussolyckor med allvarlig eller dödlig utgång, så sker dessa nästan alltid på utsidan av bussen s.k påkörningsolyckor av olika slag men i massmedia vinklar man gärna detta till skolbussolyckor för att sälja fler lösnummer , ganska makabert anser jag . Lika makabert som att TV sända sin dotters begravning och göra pengar på intervjuer , jag förstår inte hur en del föräldrar är funtade . Snälla Ni som läser detta och har barn som åker skolbuss, sluta stressa till jobbet och tänk på att kidsen är vår framtid !

Inga kommentarer: