onsdag 1 oktober 2008

Tävling är ingen lek

I en tävling är inte det viktigaste att deltaga utan det är att vinna, på hemresan från IAA, Hannover hade arrangörerna en musicquiss i bussen med 10 frågor + utslagsfråga som kunde ge max 6 poäng om flera deltagare hamnade på samma resultat . Total poängsumma på frågesporten i musik var alltså då 24 + utslagsfråga , Jag och min vackra medtävlare skrapade ihop 21 poäng + 2 rätt i utslagsfrågan . Nu kommer det som retar mig ..... Det vinnande paret hade 23 poäng MEN det var inklusive utslagsfrågans 3 poäng, tyvärr kollade inte tävlingsledningen upp deras svar och dem korades till vinnare medan vi hamnade på 3:dje plats med 21 poäng . På plats 2 hade man 22 poäng , också det inkl. utslagsfrågan ... Vi var dem enda tävlande som inte räknade med utslagsfrågan i resultatet, så igentligen är vi dem rättvärdiga vinnarna , tror att Scandlines som stod för priserna är skyldiga oss en hel del nu om dem vill slippa problem i framtiden . Jag är en usel förlorare och förlorar man mot deltagare med sämre resultat så skall detta rättfärdigas . Jag vill ha mina badlakan ......

Inga kommentarer: