torsdag 9 oktober 2008

36 timmars dygn infört

Välkomna till en ny dag, närmare bestämt en helt ny månad, idag har vi den 1 oktober 2008 ! Fast i och för sig, för en del kanske det är den 9 oktober. Jag har sedan en tid tillbaka infört 36 timmars dygn dvs kortat ner antalet dagar på året och resultatet blir ju då att jag ligger efter rent tidsmässigt jämfört med er andra . Detta påverkar mig absolut ingenting eftersom att sömnbehovet tillfredsställs enligt dem normer som finns samt jag jobbar inte mer än vad jag får enligt lagen, anledningen till förlängningen av dygnet beror på att jag har många andra saker att pyssla med . Detta kan låta kryptiskt men det är ingen dum idé alls , ni andra borde prova den . Vad som däremot blir lite tokigt är alla religiösa högtider, födelsedagar etc jag firar ju inte dessa när alla andra firar och för omgivningen kan det kanske se lite tokigt ut . Det nya året är i princip om det inte är skottår 244 dagar långt och resten får ni själva räkna ut. Den senaste tiden har det varit mycket skriverier om bloggare i dagspressen bl a så läste jag en artikel om "Blondinbella" , blev såklart nyfiken och var bara tvungen att se vem tjejen är genom att gå in på hennes blogg och oj oj oj , vilken tjej?! Vad skall hon göra när hon blir stor? Går på krogen och dricker sprit innan hon fyllt 18 eller 20 år , röjer runt i Italien och blev väl på något sätt antastad där nere men något måste hon ju göra rätt ändå för enligt media är hon väl i princip miljonär , dock förstår jag inte hur restaurang och krogbranschen tänker när dem vill riskera sina tillstånd för att få henne in på krogen . Hur skulle det se ut om jag använde en busschaufför som inte uppnått rätt ålder men jag ändå ansåg skulle sitta vid ratten? Det råder viss anarki i samhället...
Genom att läsa delar av hennes blogg kan jag i allafall konstatera vad jag själv gör galet, min orutin på bloggning får mig att skämmas . Hedanefter skall jag bara skriva om mode, sprit, fester och andra totalt ointressanta saker som händer på Stureplan . Då kanske mitt skrivande kan nå ut till dagens samhälle eller vad tror ni? Frågan är om det är det jag vill, vill jag det?
Isabella Löwengrip är säkert en jättebra tjej och oerhört kompetent när det gäller vissa frågor , problemet är bara att urvalet av frågor verkar vara begränsat om man läser det hon skriver . Dock gillar jag hennes tuffa stil och att hon sätter sig på tvären när människor kommer med påståenden som är felaktiga, stå på dej och fortsätt reta folk !

Inga kommentarer: