tisdag 21 oktober 2008

Nu ska jag Diskriminera

Man ska aldrig skylla på domaren men jag frångår nu dem reglerna för det är precis det jag ska göra, att ha en kvinnlig huvud domare i en match som betyder så mycket som denna semifinal i svenska cupen är rent åt h-vete, en kvinna som inte pallar trycket, hon är som en katt bland hermelinerna , helt missanpassad i denna omgivning . 2-0 till Linköping efter 45 minuter , 2-0 i varningar till Göteborg . Stackars Linnéa och Sara som spelar forwards i Göteborg FC får stå ut med tröjdragningar, efterslängar och allmänt gnabb men frispark, nej där går gränsen tydligen . Hur sjutton skall man kunna vinna matchen om man spelar mot 14 personer i motståndarlaget? Nej , jag har en idé som skulle gynna tjejfotbollen och få upp statusen, in med manliga topdomare som har respekt med sig , skulle gärna sett Stefan Johannesson med pipan i denna match, då hade den kanske varit jämnare . Nu ska jag absolut inte försvara tjejerna för dem gör en ganska usel 1:a halvlek med många individuella misstag som bl a resulterar i en straff som Sandra gör en grym räddning på men även ett baklängesmål beror på tappad boll på mittplan med snabb spelvändning av Linköping som följd . Nä, in och tugga taggtråd nu tjejer och bjud upp till kamp annars är det dem sista 45 minutrarna av säsongen och det vill vi absolut inte att det är !

Inga kommentarer: